A Fonollosa, la participació ciutadana no és només una pràctica, sinó un pilar fonamental que dona vida a la comunitat. Els mecanismes participatius connecten els ciutadans amb les decisions locals, oferint una plataforma per expressar opinions i aspiracions. Aquesta participació no és simplement un dret, sinó una oportunitat per construir col·lectivament el futur de Fonollosa.
Mitjançant els mecanisme de participació, es crea un entorn on les veus locals influeixen en les polítiques municipals. Aquesta col·laboració activa converteix Fonollosa en un model de governança local, valorant la diversitat d'opinions i contribuint al creixement sostenible i al benestar comú.
El Consell d'Entitats Veïnals és un mecanisme de participació ciutadana creada per l'Ajuntament amb l'objectiu de fomentar l'associacionisme local i promoure la cohesió social dins del municipi. Aquesta iniciativa es basa en el registre d'entitats veïnals, que serveix com a instrument per obtenir una visió precisa de les entitats existents, les seves finalitats i representativitat.
Composició del Consell d'Entitats Veïnals:
Funcions i Responsabilitats del Consell:
El Consell d'Entitats Veïnals, com a òrgan de participació democràtica, contribueix a consolidar una comunitat més cohesionada, assegurant que les veus de les entitats veïnals siguin escoltades i que les polítiques municipals responguin adequadament a les necessitats de la ciutadania.
El Consell de l'escola és un òrgan de participació i presa de decisions en els centres educatius, jugant un paper essencial en la gestió i organització de l'escola. La seva missió principal és assegurar la participació activa de la comunitat educativa en l'elaboració i seguiment de les polítiques escolars, així com contribuir al bon funcionament i millora contínua del centre.
Composició del Consell de l'escola:
Funcions i Responsabilitats del Consell de l'escola:
El Consell de l'escola, com a òrgan de participació democràtica, és un element clau en la construcció d'un entorn educatiu que respongui a les necessitats de tots els membres de la comunitat escolar. La diversitat de representants assegura una visió completa i equilibrada en la presa de decisions per millorar la qualitat de l'educació oferida pel centre.