AFA de l’Agrupació Sant Jordi de Fonollosa
HISTÒRIA
Hivern 1978. Quatre pares i el mossèn es reuneixen a la rectoria de Fonollosa per parlar de la necessitat de la constitució de l’Associació de Pares d’Alumnes. Es fa una reunió per demanar assessorament a un pare i mestre de l’escola de Sant Fruitós de Bages. Els reunits acorden convocar tots els pares a una assemblea per parlar del tema. La reunió no és ben vista per tothom del poble.
Primavera 1978. Es realitza l’assemblea en una de les aules de l’escola. Assessorats pels pares i els responsables de l’APA de l’escola de Sant Fruitós de Bages, la quarantena de pares assistents acorden crear una junta gestora perquè redacti els estatuts i faci els tràmits per legalitzar l’Associació de Pares d’Alumnes de l’escola de Fonollosa.
5 de juny de 1979. Es donen a conèixer els estatuts de l’APA i s’escull la primera junta directiva.
1 de novembre de 1979. L’assemblea decideix que s’ensenyi música als alumnes interessatsi es busca una persona especialista. Les classes comencen precisament el dia de la patrona de música, Santa Cecília: 22 de novembre.
23 de desembre de1984: Es realitza el primer concert de Nadal, que mostra el treball de música realitzat per els alumnes
Setembre de 1987: L’assemblea acorda que aquest curs l’amplïi el programa de classes complementàries organitzades per l’APA. Es farà informàtica, tennis taula, aula visual, música, plàstica, i violí.
Curs 94-95: L’ensenyament del llenguatge musical deixa de ser una activitat complementària per passar a formar part de l’horari lectiu amb l’arribada d’una mestra de música nomenada pel Departament d’Educació.
MÚSICA
Iniciació a l'instrument. Violí, viola, piano, percussió, bateria, piano, violoncel, flauta travessera, clarinet, guitarra.
Assaig orquestra: Assaig els dissabtes al matí d' 11:00 a 13:00. Actuacions als diferents pobles de la contrada. Colònies d’estiu de l’orquestra.
PLÀSTICA
S’han estudiat diferents artistes, intentant anar a veure les obres que hi havia a l'abast. A partir de l’observació i la inspiració que ens han traspassat crear noves obres:Miró, Guinovart, Tàpies, Picasso, Gaudí, Chillida, A. Caro, E. Munch, Isao, J.P. Viladecans, Ramon Casas, Andy Warhol, Jaume Plensa...
EXPRESSIÓ CORPORAL
Es fa treball de dansa a totes les aules i la culminació d'aquest treball sol ser la festa de Carnestoltes, en la que s'interpreta un conte dansat que es representa per als pares a la festa de Primavera.
TEATRE
Es fa treball de teatre a totes les aules i es programa un calendari anual de representacions en el que tots els nens/es poden representar per als seus pares una obra de treball individual(la seva aula) o bé col·lectiu (que implica a més d'una aula).
CANT
Cada quatre anys el treball de teatre és musical i llavors s'hi incorpora el cant coral fet a les diverses aules.
NATURA
S’introdueix els nens/es en la descoberta de la natura del medi més proper. Es realitzen sortides al voltant de l’escola per conèixer i observar l’entorn que ens envolta.
ESPORT
Atletisme. Es participa en la competició de cross escolar comarcal. Voluntàriament hi participen un 10% dels alumnes.
MENJADOR I MONITORS DE MENJADOR
Servei de cuina i menjador per tots els nens de l’escola. Empresa que dóna el servei de menjador SEREDUCA & 9NATURAL CUINA
Activitats i serveis que organitza:
- Activitats complementàries opcionals per als nens/es: Jocs i destreses
- Jocs, manualitats i psicomotricitat dirigides per especialistes; depenent de l’estat físic del nens/es i del temps a l’exterior.
- Educació infantil de 2n cicle.
- Manualitats.
- Expressió corporal.
- Teatre/Dansa Natura.
- Aprenentatge d'un instrument.
- Banc d’instruments per als alumnes.
- Orquestra de l'escola
- Serveis opcionals per als nens/es: Menjador i monitors de menjador.
- Gestió econòmica de les sortides i colònies del curs:El cost econòmic de les sortides i colònies de tot el curs es reparteix en nou mensualitats
- Gestió econòmica del material escolar: Llibres, llibretes, llapis etc., per tot el curs. El cost econòmic es reparteix en nou mensualitats.